Uppe med tuppen!

Även om jag är ganska kass på att vara produktiv så är jag faktiskt duktig på att gå upp på morgonen. Mycket duktigare nu när jag är hemma än när jag faktiskt måste gå upp och åka till skolan. Jag gick dock och lade mig lite för sent igår (1) och vaknade tidigt imorse (5) och kunde inte somna om. Största anledning var på grund av att jag har så sjuuukt ont i kroppen. Sedan jag skadade fingret i början av april så har jag förlorat min gym-rutin. Det har inte blivit bättre av att jag jobbat som en galning och har haft ett arbete att skriva. Jag har helt enkelt inte haft tid.

Mitt finger börjar långsamt bli bättre men ärret som håller på att bildas gör fortfarande ont och jag försöker använda fingret så lite som möjligt. Jag ska dessutom gå runt med Mepiform på fingret som sägs hjälpa till med ärrbildningen, och ser till så att ärret inte blir för stort eller att man får andra problem med det. Jag testade att träna i måndags (efter en himla massa veckor) vilket gick bra, speciellt med tanke på fingret. Det som har gått mindre bra är träningsvärken. Jag har fortfarande extrem träningsvärk i rumpan efter att ha tränat i måndags. Jag tränade också både i tisdags och igår och den sammanlagda träningsvärken i alla muskler är brutal. Så det var anledningen till att jag inte kunde sova. Fanns ingen sovposition jag kunde ligga i utan att ha ont. Det var bara att gå upp och acceptera ödet!

Förhoppningsvis kan jag få något gjort idag trots min bristfälliga sömn. I värsta fall får jag ta en powernap. Jag hade dessutom planerat att testa att springa runt en sjö som ligger i närheten. Även om styrketräning är bra att hålla på med så är konditionsträning också bra, speciellt för hjärtat. Jag skäms nästan för min dåliga kondition men man måste ju börja någonstans. Hittade dessutom ett träningsprogram i S Health på telefonen som jag tänkte testa. Varför inte liksom? Det är ju bra att ta en paus i pluggandet också, man blir ofokuserad efter ett tag!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Instagram
RSS 2.0