Somebody save me...

Jag har blivit råförkyld. Förkylningen kom som en blixt från klar himmel. Ingen förvarning alls av att man känner sig lite småkrasslig och sedan blir förkyld. De första dagarna har inneburit nästan konstanta nysningar och en jobbigt rinnande näsa. Nu är jag inne i fasen där jag hostar dag och natt. De senaste nätterna har jag knappt kunnat sova någonting eftersom att jag först inte kunde andas under de första nätterna, och nu senast inatt kliade det konstant i halsen. Det var väldigt längesedan jag hade en sådan ordentlig förkylning. Det är verkligen inget jag önskar ens min värsta fiende. Men jag får bara hålla ut och försöka vila så mycket det går. Ytterligare något jag tycker är jobbigt med att vara förkyld är att jag inte har någon matlust alls. Jag får i mig mat 1-2 gånger per dag. Jag är ALLTID sugen på någon typ av mat men nu är jag inte sugen på någonting alls, vilket är oerhört ovanligt. Och jag har verkligen ingen lust att äta även om jag såklart vet att jag måste göra det ändå. Igår fick jag dock i mig kalops till middag, vilket jag verkligen var tvungen att äta eftersom att det tog mig 3 timmar att slänga ihop. Jag använde min nya fina gjutjärnsgryta (Le Creuset) som jag fick av min mamma i examenspresent. Det är första gången jag har fått möjlighet att använda den men den kommer användas många,  många fler gånger i framtiden! Kanske ska tillaga pulled pork snart? 

Nu har jag egentligen inte tid att vara sjuk eftersom jag jobbar mycket (tar inget studielån längre) och går i skolan. Och sedan vill jag ju hinna träna också. Vilket jag inte har kunnat göra. Jag har nästan abstinens, vilket är ovanligt, men träningen har blivit en rutin för mig. Om jag har föreläsning sent på dagen så går jag upp tidigt på morgonen, äter frukost och tränar. Och om jag har skola tidigt så tränar jag direkt efter skolan. Det har funkat väldigt bra hittills, förutom nu då, när jag ligger hemma och är sjuk. Det enda som har varit bra är att jag har lyckats plugga mycket. Statistik är ett ämne jag tycker är svårt och jag vill verkligen klara kursen så jag gör verkligen allt jag kan för att förstå. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Instagram
RSS 2.0