Äntligen hemma!

Kom hem vid halv 9 på kvällen (kom till Gbg ca halv 8) eftersom pappa höll på och velade runt (: Vi hämtade tv saken på Maxi. När det var vår tur ropade kassörskan : Arton! 
Då kommer pappa med: BINGO!!
Sedan så ber hon om hans ID och då svarar han: Känner du inte igen mig? 
Hon blev lite chockad men fattade sedan... xD
Det vi gjorde i Sthlm var följande:

Dag 1 - Onsdag
Hoppade på bussen och åkte i ca 7 timmar till Sthlm. Väl framme gick vi till våra rum och bytte om (men vi fick inte vårat rum först eftersom det inte var städat). Sedan åkte vi till Riksdagen och fick en rundvandring med Annelie Enochsson. Var även med på voteringen om FRA eller vad de röstade om. Kan inte direkt säga att jag fattade något xD Efter riksdagen hittade vi ett ställe att äta på. (Med vi menar jag ; Mig, Linnea, Paulin, Caroline, Alexandra och Felicia). När vi ätit gick vi till operan och såg på "Barberaren från Sevilla". Den var faktiskt roligare än vad jag trodde! Sedan letade vi oss hem och jag somnade en kort stund efter att jag lade huvudet på kudden.
Dag 2 - Torsdag
Vi fick en guidning i Gamla Stan och kan tala om för er att det var svinkallt! Höll på att frysa ihjäl i princip. Därefter hade vi lunch och hittade ett ställe att äta på, sedan gick vi runt en stund. Därefter åkte vi till tekniska muséet, vilket var jätte roligt! (Bara för att jag är naturnörd). Efter besöket blev vi avsläppta i stan och gick runt tills vi skulle äta middag med klassen på en restaurang som heter Pong. Jag drog upp min kamera och fotograferade. Sedan började vi alla göra massa miner vilket följdes av skratt. Jag blev väldigt flummig och skrattade och höll på en del, även när vi gick hem till vandrarhemmet. När vi kom fram så bytte vi om och Alex och Felicia kom till vårat rum och vi snackade och höll på. Jag somnade rätt fort eftersom jag var trött, mitt upp i alltihop.
Dag 3 - Fredag
Sista dagen i Stockholm tillbringade vi på naturhistoriska muséet. Vi åkte ut till muséet och gick där ett tag tills vi åt mat och sedan satte oss på bussen som skulle ta oss hem. Vi kollade på alla avsnitt av "Mysteriet på Greveholm" och den äger lätt! Hade köpt lite godis innan som jag satt och mölade i mig (: Efter ett par timmar var vi äntligen framme i Göteborg! (:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Instagram
RSS 2.0