Effektivare skolarbete!

Jag hatar att bära på en tung väska som innehåller flera tunga böcker. Kemi- och matteboken är jätte tjocka och väger flera ton! Min axel går sönder så fort jag tar på mig väskan för att ta mig till skolan eller hem (och jag tänker inte börja med ryggsäck). Tänk vad smart om alla böckerna var samlade på ett och samma ställe. Det finns netbooks (jag äger själv en) som är små, smarta och smidiga. Man kan ta dem med sig var man än går, ha med sig mycket text (som finns på hårddisken) och slippa alla skolböcker.
Min idé är följande:
- En elektronisk bok med en hårddisk innehållande de skolböcker man har.
- Kunna bläddra mellan böcker (touch skärm)
- Kunna skriva in sidnumret på den sida man vill slå upp
- Stryka under viktiga meninar, ev anteckna

Det finns redan en elektronisk bok som japanerna har uppfunnit. Men tänk att kunna ladda ner de skolböcker man ska använda och slippa alla tunga böcker! Livet hade blivit så mycket enklare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Instagram
RSS 2.0