Hata Stallet.se!

Stallet.se kan liknas vid Piratebay. De själva "stjäl" inte bilder, men deras medlemmar gör det.

Även fast det är förbjudet enligt hemsidans egna regler så görs inget åt det. Hur mycket mer ska "vi" fotografer behöva stå ut? Småbarnen säger att det är de som har fotograferat bilden och många av bilderna på deras s.k djur har redigerade bilder. Dvs, de har suddat bort Copyright tecken och hemsidans/fotografens namn. Barnen verkar veta att det är fel som de gör. Frågar man dem om det är de som har fotograferat bilden så svarar de ja. För att få dem att sluta så måste Stallet.se komma på hårdare straff (på hemsidan) så att småbarnen slutar stjäla bilder. 

Jag vill inte att hemsidan ska få finnas kvar mer. För att få reda på vem som har stulit en bild så måste man ha ett domstolsbeslut. Men det är SÅ många småbarn som stjäl att det i princip skulle vara omöjligt att kunna få reda på alla. Vad ska man göra för att alla bildstölder ska sluta? 

Jag vill att mina bilder ska finnas där de är, på min blogg och min hemsida, inte på Stallet.se hos en unge som säger sig ha fotograferat bilden.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Håller verkligen med! Man orkar bara inte vara där mer.. Inte jag i alla fall

2009-11-12 @ 13:47:01
URL: http://essberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Instagram
RSS 2.0