Hatar respektlösa småungar!

Satt på bussen hem idag efter en "hård" skoldag. Efter 9 timmar som man varit vaken är man extremt trött! Men det verkar inte småungar fatta. Jag minns inte när de gick på bussen, men jobbiga var de! De satt och spelade hip hop och skit bakom mig! Jag var nära på att strypa de respektlösa skitungarna och fick behärska mig så att jag inte sa något olämpligt. En av ungarna sa: "Höj musiken! Någon kommer flippa snart!!"
Liksom, seriöst? Vart finns respekten för andra människor? Det finns liksom fler än dem. Efter en dag på jobbet/skolan är man TRÖTT och bara för att små skitungar skiter i skolan och skolkar så betyder inte det att alla är som dem! Föräldrar, ni måste lära era barn vad respekt är! När jag var 6 år var jag jätte rädd för de som var äldre än mig. Men nu för tiden kan 6 åringar kläcka ur sig vad som helst om de äldre. Jag är bara 17 år och kanske låter som en 60 åring, men jag håller med om att respekten för äldre har försvunnit. Märkte det i högstadiet när elever kunde käfta emot en lärare och fick "status" av det. Usch! Gör världen bättre, skaffa respekt för andra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Instagram
RSS 2.0