Dagens upplevelse

Min syster (16 år) satt i köket och räknade matte. Hon bad mig om hjälp och jag hjälpte henne. Efter det fick jag lust att också plugga matte, för det är faktiskt roligt, när det väl fungerar. Sagt och gjort, jag hämtar matteboken och lägger den på köksbordet. Sedan slår jag upp den på det stället jag skulle räkna ifrån. Det första jag ser är en stor, fet spindel som går i mittuppslaget. Den var inte så jätte stor, men ändå... (a'. Jag skriker, min syster bredvid mig skriker, och de två andra systrarna skriker också. Alla rusar ut ur köket och ropar på mamma, för att hon ska ta bort den. Efter en stund, när alla har lugnat ner sig, märker vi att spindeln inte alls levde. Den var död från allra första början o,o Sjukt mystiskt. Jag förstår inte hur den hamnade i min mattebok? Om det var ett försök att avskräcka mig ifrån att plugga matte så misslyckades det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Instagram
RSS 2.0