Trassliga sladdar

Jag har en netbook, dvs en liten laptop på 10,1". Tanken med laptops är att de ska vara lätta att bära med sig. De väger lite, har inga sladdar och allt det där. Ändå så lyckas jag ha ett helt bo med sladdar på mitt skrivbord! Vad hände med det där om att allt ska vara trådlöst? 
Jag har en sladd till;
- Min datormus eftersom touchpaden blir jobbig i längden
- Hörlurarna eftersom familjen inte skulle uppskatta min underbara musik smak,
- Externa dvd/cd spelaren så jag kan se på filmer och spela roliga spel om jag får lust
- Min tv mottagare (antenn) så jag slipper sitta med datorn i vardagsrummet och se på att mystiska program min familj kollar på
- Laddaren, så att inte batteriet tar slut.
Hur många utgångar har min dator egentligen? 
Och ja, vad hände med trådlösheten? 
Jag vill absolut inte använda bluetooth prylar eftersom de aldrig fungerar -.- Men resultatet av sladdarna är förödande. Datorn må vara liten och tar liten plats, men det som tar mest plats är alla dessa sladdar! 
Jag får väl helt enkelt lära mig att leva tillsammans med dem...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Instagram
RSS 2.0