Det bästa med te

Jag älskar te! Te är både en dryck som är nyttig och otroligt god att dricka!
Min lista över det bästa med te:
1. Varmt! Bästa man kan dricka när man fryser. Om man har kalla händer är det bara till att hålla i en kopp te så blir de varma.
2. Det är gott! Det finns så otroligt många tesorter. Svart te, rött te, grönt te.. med alla olika slags smaker!
3. Billigt! Mitt favorit-te Russian Earl Grey kostar runt 20 kr för 150 g. Tar ett bra tag innan det tar slut, och jag dricker te flera gånger om dagen.
4. Nyttigt! Grönt te innehåller antioxidanter som förebygger många sjukdomar.
5. Man blir pigg av det! Innehåller koffein som i kaffe, men är mycket godare.
Mina absoluta favoritteer är Russian Earl Grey (svart te) och mintte (grönt te). Ett annat te som också är gott att dricka är chai te. Det roliga är att chai betyder te... Det teet både luktar och smakar lite julaktigt eftersom det innehåller kryddor som vi använder flitigt på julen till baket och till glöggen.
Så om du vill dricka en billig, nyttig och god dricka som du både blir pigg och varm av så ska du dricka te!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Instagram
RSS 2.0