Kreativitet





När jag fotade dessa bilder använde jag ett stativ till kameran. Släckte ljuset i rummet och tände en lite mindre skrivbordslampa för att få till ett bra ljus. För att underlätta fotograferingen på mig själv använde jag också en fjärrslutare som var kopplad till kameran och satte mig någon meter ifrån och fotade. Använde dessutom mitt 50 mm objektiv.

Den tredje och sista bilden redigerade jag i Photoshop Elements 7.0 och originalet är en av de bilderna jag fotade. Har aldrig tidigare redigerat på detta sätt tidigare och även fast det blev väldigt amatörmässigt så är jag faktiskt nöjd. Tiden det tog för att redigera bilden var ca 2½ timmar. Själva processen för redigeringen är svår att förklara eftersom jag bara experimenterade mig fram och ändrade mig fram och tillbaka. Kommer ärligt talat inte ens ihåg hur jag gjorde...
Men som sagt, övning ger färdighet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Instagram
RSS 2.0