Shopping

Jag är en person som hatar att shoppa. Bara vid åsynen av en butik eller tanken på att köpa kläder gör mig uttråkad. Det som däremot är roligt att shoppa är teknik och heminredning. Jag kan gå i timmar och kolla på datorer, kameror, hårddiskar och övriga tekniksaker. Detta beror väl mest på att jag blev meddragen av min far till diverse butiker som Siba och Elgiganten när jag var yngre. Just då tyckte jag att det var extremt tråkigt. Jag ville bara därifrån så fort som möjligt! Jag minns även den dagen då min far köpte legendmobilen, Nokia 3310. Mitt förstånd var på den tiden otillräckligt och jag kunde inte se några som helst möjligheter med en liten tegelsten man kunde spela Snake II på.

Heminredning. Inget jag förstod mig på förut. Hur kul kan det egentligen vara att kolla på soffor? De är väl till för att man ska sitta och chilla i dem...? Att flytta hemifrån har gjort detta mycket roligare dock! Sjukt kul att "designa" sitt egna rum och välja inredning. När jag flyttade in fanns det inga persienner, ingen taklampa och ingen gardinstång. Att varit utan taklampa har nog varit det jobbigaste då man efter en viss tid på dygnet inte ser någonting.

Efter ca tre timmar på Ikea med mor och far hade vi hittat en supersnygg taklampa, gardiner, gardinstång, en liten bokhylla och diverse andra småsaker man kan behöva i ett hem.
Nu kan jag äntligen se mitt rum, stänga för så att ingen annan ser in i rummet och ordningen på allt börjar bli bättre. Det är fortfarande otroligt stökigt men jag får helt enkelt bara ta tag i det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Instagram
RSS 2.0