Save Me

Som en paus i religionspluggandet för att rensa tankarna lite så beslutade jag mig för att fotografera lite. Jag hängde därefter upp ett lakan framför mitt fönster och ställde sedan upp stativet med kameran. Släckte allt ljus i rummet och ställde mig bakom lakanet. Med hjälp av en fjärrutlösare kunde jag sedan ta kort på mig själv. 

Då det är svårt att ta kort på sig själv så blev bilderna rätt så misslyckade så jag väntade på att min syster skulle komma hem. Hon ställde genast upp på att bli fotograferad och under tiden fick jag fler idéer som var mer eller mindre genomförbara. Om min mor hade varit hemma när jag hade tänkt genomföra idén som ledde till bilden ovan så hade jag förmodligen inte fått lov att göra det. Jag kletade på massa ketchup på min systers händer och hon satte dem på lakanet så att jag kunde fota.
Blev ganska nöjd med bilden även fast "blodet" inte riktigt ser ut som blod. Däremot var det ett roligt experiment - det är ju alltid roligt att leka med ljus!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Instagram
RSS 2.0