Och det fortsätter

Började 9.00 idag och slutade 10.45 vilket var riktigt skönt! Idag fick vi ytterligare information om programmet och sedan hade vi en kanadensisk/fransk föreläsare som introducerade oss i ämnet molekylärbiologi. Han berättade om vad han hade arbetat med de senaste 20 åren och sedan tog han upp några ämnen som han berättade lite kring. Även om detta bara var en introduktionsföreläsning där man inte behövde anteckna eller lära sig det han sa, så var det otroligt intressant och lärorikt! Dessutom talade han på engelska vilket jag fasade lite för innan - var rädd att jag inte skulle förstå allt han sa. Men det visade sig sedan att jag förstod det allra mesta av vad han sa, så det var inte så farligt. Har även hört av de äldre molekylärbiologerna att många av de föreläsningar vi ska ha kommer vara på engelska. Dessutom är även kurslitteraturen skriven på engelska. Jag är ändå glad att undervisningen vi får är på engelska eftersom det kommer vara välbehövligt senare i livet (ifall att jag vill flytta utomlands och jobba som forskare). Det kommer nog ta ett tag att vänja sig vid det, men sedan kommer det gå som smort!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Instagram
RSS 2.0