Garderobkaos

Efter en jul med familjen och några dagar hos killen är jag återigen hemma i min ensamhet. Har haft det otroligt mysigt denna vecka. Igår var jag till och med i stan för att "shoppa" eller något. Däremot var det nästintill omöjligt att gå runt i Nordstan då det verkligen var fullt med folk. Vi gick istället på Kungsgatan, i Arkaden och i Kompassen. Hittade dessutom en riktigt fin tröja i en liten butik på Kungsgatan som gått i konkurs. Från att ha kostat 1500 kr betalade jag bara 400 kr för den. Nöjd tjej! Köpte dessutom ett par träningsbyxor på Stadium och imorgon börjar jag kanske träna.
 
Nu är jag i alla fall hemma hos mig och tar det lugnt. Njuter lite av ensamheten som faktiskt är skön ibland, speciellt när man har varit hemma hos sin familj under julen. Jag har suttit de senaste timmarna och sorterat mina kläder lite då och då. Jag har nämligen ingen garderob att ha mina kläder i, vilket är riktigt jobbigt... Men det problemet löste jag genom att köpa två lådor med hjul att ha under sängen. Jag har nu suttit och plockat bort de kläder jag aldrig använder så att de kläder jag vet att jag kommer använda får plats i mina små lådor. Det blev en rätt så stor hög med kläder som jag inte använder eller inte vill ha, vilket är riktigt bra! När jag har tid ska jag få iväg dem till någon klädinsamling så att någon annan får nytta av dem. 
Mitt rum börjar se mer beboeligt ut nu, trots att det fortfarande är riktigt stökigt. Men kläderna är i alla fall undanstoppade! 
 
Dagens rage: Grannen som dammsuger utanför min dörr.
Irriterande, och jag hör knappt vad jag själv tänker, suck...
 
Nu är det i vilket fall dags för mig att återgå till mitt plock i rummet. Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Instagram
RSS 2.0