Julklappsjakt

Mina fötter värker och jag är hur trött som helst! Gick runt i stan i ca två timmar för att hitta en julklapp till killen, vilket är nästintill omöjligt! Men till slut lyckades jag och jag hoppas verkligen att han tycker om den. 
 
Imorgon är det sista dagen i skolan för det här året och jag ska äntligen träffa de kompisar jag umgicks med i gymnasiet. Vi alla, förutom en, pluggar för närvarande på Chalmers och vi hade tänkt träffas där för att äta lunch tillsammans. Det ska bli riktigt kul att få träffa dem igen då det var otroligt längesedan sist! Ska bli spännande att få höra vad de håller på med nu och vad de har för framtidsplaner. 
 
Pratade även med mamma tidigare idag. Mina föräldrar har fått sålt sitt hus (mitt barndomshem) och ska flytta upp till Stockholm med min yngsta syster i januari. Den yngre systern Rebecca har redan flyttat till Halmstad, och Susanne (16 år) har redan flyttat till Uppsala. Jag blir helt enkelt kvarlämnad i Göteborg, men det gör mig inte så mycket. Trivs otroligt bra här! 
Min pappa och min syster Susanne har i vilket fall som helst redan åkt upp med ett flyttlass till Stockholm. Och efter jul kommer de förmodligen flytta upp resten. Men nu under julen kommer hela familjen med mormor och kusiner att samlas hemma hos mina föräldrar och fira tillsammans. Det kommer förmodligen bli den sista julen som vi alla kommer att vara tillsammans (jag lär inte åka upp till Stockholm för att fira jul...), men exakt hur det blir i framtiden kan man inte vet än! 
 
Tråkigt men nödvändigt; dags för mig att ta tag i plugget! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Instagram
RSS 2.0