Julmys

Helt slut efter denna ansträngande dag! 
Gick upp vid 7 för att åka in till stan eftersom killen skulle jobba och jag var tvungen att skynda mig snabbt hem. Åt visserligen frukost på Espresso House först, hallonyoghurt och varm choklad <3 Men sedan åkte jag hem, packade snabbt och tog bussen hemifrån en halvtimme senare för att ta mig in till stan återigen för att sedan åka vidare in mot Kungälv, som jag åkt ifrån tidigare på morgonen. Där plockade pappa upp mig och körde mig "hem" (till mor och far), ute på landet. 
Även om det är mysigt och skönt att äntligen få komma hit ut igen så är det aningen hektiskt. En hel del gap och skrik (misstänker att min familj inte är svensk utan kommer urpsrungligen från mellanöstern), den ena försöker överrösta den andra. Massa packande och andra grejer man ska hinna göra innan julen annalkas. Men mitt i allt detta så finns ändå julmyset i form av pepparkakor, lussbullar, glögg, julmusik och för att inte glömma den satans snön! En del av mig önskar att de närmsta dagarna tar slut så fort som möjligt innan jag vid 20 års ålder drabbas av en hjärttattack. Om inte annat lär ju mormor på 87 år göra det. 
 
Jag har ett slags kärlekshat till julen. Teoretiskt så är julen mysig. Speciellt när man pratar om den och tänker på den. Ljus, pepparkakor, värme, lukterna och allt det här. Ja, julen är supermysig. Men praktiskt så är inte julen mysig någonstans. Stress över julklappar, julbak, snöstorm, julmat, julstäd och alla andra femtio grejer man måste hinna med innan jul. Och det är verkligen något jag avskyr med julen. Stressen. Man kan inte ens gå i Nordstan eller på Liseberg utan att bli söndermosad av alla miljoner människor som är där. Julmys, my ass. Men ja, alla kan väl få tycka att julen är en mysig högtid, det är det trotsallt sålänge man nöjer sig med att tänka på den.
 
Så ha en riktigt trevlig och fin jul nu! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Instagram
RSS 2.0