Scumbag brain
Laborationen tidigare idag på eftermiddagen var riktigt rolig och det gick faktiskt bra. Var dock inte beredd på att det malna hjärtat vi fick skulle stinka så otroligt mycket. Och det blev inte bättre efter att vi hade mixat det till en brun illaluktande sörja heller. Men steg efter steg så gick vi ifrån sönderslagna celler, till en lösning med proteiner och slutligen till en lösning med enbart vårt protein, cytokrom c. Vet dock inte riktigt om mängden vi fick ut är ett bra eller dåligt utbyte. Men imorgon ska jag iallafall börja skriva på labrapporten med min labpartner som ska vara inlämnad senast på fredag. 
 
När jag kom hem senare på kvällen efter laborationen satt jag en stund och pratade med min moster och myste med hennes små chihuahor. Värmde sedan en pizza i ugnen som jag åt samtidigt som jag kollade på Dexter. Och hjälp vad trött jag blev! Satt vid skrivbordet och höll på att somna, så jag borstade tänderna och lade mig i sängen. Men vad händer då? Jo jag blir pigg! Förstår mig inte på min kropp/hjärna. Men nu får jag väl ligga här tills jag blir trött och däckar, när det nu blir... 
 
Morgondagens planer är iallafall att 1) Skriva klart labbrapporten, 2) Gå på föreläsning, 3) Shoppa julklappar och 4) Träffa killen igen <3 Saknar verkligen honom, och jag var med honom senast imorse! Men jag får väl klara mig med att sova en natt helt ensam, vilket jag inte har gjort på två veckor. 
Jag förstod aldrig mina kompisars "besatthet" av sina killar. Hur gärna de ville umgås med dem. De liksom var med dem hela tiden och klarade sig aldrig en sekund utan dem. Och detta var helt obegripligt för mig, fram tills nu. Jag har aldrig tidigare haft en kille som jag har haft så starka känslor för innan. Och det är inte förrän nu när jag får uppleva det själv som jag förstår hur de känt sig. Jag är så otroligt lycklig och vandrar runt på fluffiga rosa moln. Ja, det är en underbar känsla att vara kär och ha fått den person man älskar. 
 
Men nu är det dags för mig att lägga huvudet på kudden och försöka somna. Godnatt! <3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Instagram
RSS 2.0