Tredje advent

Det är helt otroligt hur fort tiden går! Dagarna är som timmar och veckorna är som dagar! 
I helgen var jag bara hemma hos min kille och tog det lugnt. Förutom i lördags när vi åkte upp till Trollhättan för att plugga på Högskolan Väst, där han pluggar. Vi satt där hela dagen och pluggade med ytterligare person, beställde lite pizza och fortsatte plugga innan vi åkte hem vid 8 tiden. 
Hela söndagen spenderades också med att plugga, och det känns som att jag pluggar hela tiden, men antar att det behövs. Klarade knappt den förra tentan i organisk kemi, men blev i alla fall godkänd. Även om jag pluggade mycket till tentan så var den riktigt svår. Och jag tror dessutom att jag pluggade på fel sätt. Den kommande tentan ska jag i alla fall satsa stenhårt på och mitt mål är att få VG. 
 
Idag är jag helt ledig vilket är riktigt skönt. Kan bara sitta hemma i vilka kläder som helst, äta när och hur jag vill och bara ta det lugnt. Dock ska jag gå en liten promenad senare idag för att städa hos min mormor. Tur för mig att hon bor knappt tio minuter härifrån. 
Imorgon är jag ledig på förmiddagen men ska ha en laboration på eftermiddagen från halv 4 till halv 8. Laborationen går ut på att utvinna ett protein, cytokrom c, från ett hästhjärta. Detta innebär att hästhjärtat ska mixas så det lär nog bli rätt blodigt och kladdigt imorgon. Men ju blodigare och kladdigare, desto roligare! 
 
Och julen närmar sig. Har sista föreläsningen på torsdag vilket innebär att jag är ledig från och med på fredag. Men innan julafton måste jag verkligen hitta en julklapp till min kille. Köper inga julklappar till mina systrar eller min familj eftersom att jag för nuvarande inte är så där superrik. Men att hitta julklapp till min pojkvän är nog det absolut svåraste man kan göra. Jag har redan gått runt i flera omgångar och letat men har ingen som helst inspiration och hittar aldrig något som passar. Jag har i vilket fall som helst en vecka på mig att hitta något. 
 
I vilket fall som helst. Dags för mig att återgå till studierna! Ciaoo :D <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Instagram
RSS 2.0