Organisk kemi

Det är nog första gången på en månad som jag dricker nu. Allt plugg som både jag och killen har haft har gjort oss rätt så upptagna. Men å andra sidan så föredrar jag nästan en mysig hemmakväll nu än en kväll ute på krogen. Och framförallt så sparar man verkligen pengar på att inte gå ut och dricka varje helg. 
 
Mina kommande planer för imorgon kommer vara att skriva ett flödesschema inför laborationen jag ska ha på måndag. I och med att laborationen är med organisk kemi så får vi knappt ta in någonting i labbsalen med risk att det blir kontaminerat. Vi måste därför skaffa en block med hårt "omslag" att skriva i. Vi får inte heller ta med oss boken som alla labhandledningar står i, utan vi måste skriva ner själva i blocket om hur vi ska göra, med hjälp av ett flödesschema. Dessutom måste vi skriva en riskdeklaration eftersom att organisk kemi är farlig. Vi kommer använda väldigt många giftiga ämnen samt ämnen som lätt antänds (i rumstemperatur!). Vi måste därför veta innan laborationen vilka risker det kommer finnas. Blir nästan lite rädd och skakis inför att laborera. Kommer inte våga röra något i risk för att det ska sprängas. 
 
Men nu ska jag nog fortsätta dricka min etanol innan jag och killen drar oss in mot stan. Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Instagram
RSS 2.0