Barnvagnskaos

Jag åker nog spårvagn i mer än en timme per dag, och jag har observerat ett och annat. I Kortedala där jag bor är det väldigt populärt att springa runt med barnvagnar. Detta resulterar även i att mammorna med sina barnvagnar hoppar på spårvagnarna titt som tätt. I mittendelen av en spårvagn finns det plats att ställa sin barnvagn på. Om man står just där, på grund av att det inte finns plats att sitta på, blir man så fort det kommer på en barnvagn, antingen påkörd eller snäst åt. Jag förstår att man som en moder med ett barn och en barnvagn både är stressad, sliten och trött, men det finns ingen som helst anledning att ta ut detta över medpassagerarna! Jag försöker alltid vara trevlig och flyttar på mig direkt som jag ser att en barnvagn är påväg på spårvagnen. Men ibland är det svårt att flytta på sig, speciellt när spårvagnen är full. Och då kan man förvänta sig att bli manglad av en barnvagn. Ytterligare en sak jag har observerat vad gällande barnvagnar är att även om det inte får plats ytterligare en barnvagn, så försöker mamman alltid att på något sätt trycka in den ändå. Vilket sällan lyckas och medför att barnvagnen står mitt i gången. Detta gör det helt omöjligt att gå längre bak/längre fram i spårvagnen, samt komma ut eller in från spårvagnen. Jag förstår inte riktigt hur barnvagnsförarna tänker faktiskt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Instagram
RSS 2.0