Burrr!

Hur kan det vara så otroligt kallt ute!? Det är till och med kallt inomhus! Frös hela vägen till skolan! Och så ska det självklart blåsa också.
Började idag kl 8 och skulle förbereda en redovisning vi skulle ha vid 10. Blev indelad i "random" grupper, men som tur var hamnade jag med molekylärbiologer och inte med några främmande apotekare. Vi fick även en väldigt lätt uppgift som vi senare skulle redovisa. Redovisningen gick bra, trots att vi knappt hade förberett oss på vad vi skulle säga och hade lärt oss allt en kvart tidigare. Jag är glad att jag inte längre är nervös när jag ska tala inför folk. När jag var yngre hade jag alltid världens ångest innan jag skulle tala inför folk och ville bara sjunka genom golvet. Jag fick hjärtklappning, blev överdrivet generad och dog. På riktigt. Det var inte förrän jag började på universitetet som rädslan att tala inför folk försvann. Nu känner jag ingen som helst nervositet längre! 
Just nu sitter jag iallafall på föreläsning om "Oorganisk reaktionslära". Vi ska tydligen gå igenom hela periodiska systemet, grupp för grupp. De senaste föreläsningarna har faktiskt varit intressanta. Föreläsaren pratar inte enbart om ämnena utan vidgar vyerna genom att sätta in dem i olika sammanhang. För tillfället pratar han om kväve och fotosyntes. Fotosyntesen är jag vid detta laget riktigt trött på nu. Läste om det i botanikkursen för snart ett år sedan, men har haft ett flertal föreläsningar om det sedan dess. Jag kan verkligen allt nu! 
Efter föreläsningen ska jag i vilket fall som helst åka hem till mina föräldrar och träffa dem för första gången på flera veckor. Jag kommer även att äntligen få träffa min 16 åriga syster som flyttade (ensam!) till Uppsala för några månader sedan. Ett bra slut på denna fredag med andra ord!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Instagram
RSS 2.0