Lägenhetssökande

Jaha, det här var ju bra! Även om jag skulle gå upp tidigt idag så var inte riktigt min tanke att vakna så tidigt som 7. Och nu är det försent att somna om då jag är rätt så pigg... Får väl dra mig upp ur sängen, slänga på mig lite kläder och göra en stadig frukost så att jag orkar plugga hela dagen. Dock ska jag nog vänta med att börja plugga i någon timme, jag behöver en liten paus. Lyckades sova genom hela natten utan att vakna med vare sig hosta eller en igentäppt näsa. Även om jag fortfarande är rätt sjuk så mår jag faktiskt bättre, men det blir nog att stanna hemma idag också. 
Jag får nog ta mig i kragen vad gäller lägenhetssökande också. Jag har gett upp Boplats och ska nog söka där först när jag har pluggat klart. Jag ska med andra ord försöka skaffa mig en lång kötid, vilket lär bli 5 år. Just nu söker jag en del på SGS studentbostäder. Har stått där i 1½ år nu och fick erbjudande om en lägenhet som jag dock tackade nej till (den låg i fel område i Göteborg...). Jag vill inte slösa bort min kötid genom att ta vilken lägenhet som helst. 
Jag vill flytta därifrån jag bor nu, vilket är i Kortedala och har redan sagt upp mitt rum. Jag kommer kunna flytta ut härifrån först i december/januari dock. Boende är redan fixat hos min moster i Partille som jag då kommer vara inneboende hos. Även om det är jobbigt att vara inneboende så tror jag att det kommer gå bra. Min moster vill dessutom att personen som flyttar in hos henne ska vara någon som hon känner, och då passar jag in perfekt! Hon har även två små übersöta chihuahuor som jag förmodligen kommer få hjälpa till att passa lite då och då. 
Men detta boendet är bara temporärt och väldigt ekonomiskt för min del. Och ett sätt för mig att ha ett billigt boende under tiden jag försöker hitta ett nytt. Att boendet är billigt ger mig chansen att spara pengar till att köpa exempelvis en ny dator, och andra saker jag behöver ha i hemmet. 
 
Men nu är det dags för mig att skutta ur sängen så att inte hela dagen går förlorad! Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Instagram
RSS 2.0