Tentamen

Knappt två veckor kvar till den första tentan! Det som förvånar mig är att jag faktiskt började plugga för flera veckor sedan. Jag har suttit i princip varje dag och räknat på alla de uppgifter som våra föreläsare har rekommenderat, och de är minsann inte få! Men trots att jag tagit mig tid till att plugga och räkna och försökt lära mig det mest obegripliga, så känner jag mig så otroligt stressad. Jag är dessutom en person som vill hinna med att räkna alla uppgifter, vilket jag nu uppenbarligen inte kommer hinna med. 
Det jag älskar mest med denna kursen är att det mesta som föreläsarna gått igenom är sådant som jag redan lärt mig i gymnasiet. Eller ja, okej, inte atom och bindningslära, kinetik, eller allt inom termodynamik. Men stökiometrin, jämvikter och iallafall en liten del inom termodynamik. Det är med andra ord en blandning av gammal och ny kunskap. Men jag längtar tills denna kursen, och kursen om organisk kemi är slut, så att jag äntligen kan få komma tillbaka till Medicinareberget. Nästa termin ska vi nämligen läsa "Utvecklingsbiologi (15hp)" samt "Bioinformatik och funktionsgenomik (15hp)". Jag föredrar nämligen molekylärbiologi framför kemi/fysik. Mycket mycket roligare!
Men nu är det dags för mig att räkna vidare! Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Instagram
RSS 2.0