Lakritsfestivalen

I lördags gick jag upp halv sex på morgonen för att fixa mig inför lakritsfestivalen. Jag skulle vara vid Annexet vid Globen halv 9 för att börja "klä på" mig klänningen som skulle vara gjord i ballonger. Hon som gjorde klänningen finns här; http://www.ballongmagi.se/, och är helt grym på att göra olika figurer med ballonger, men ja, även klänningar. 
När folk började släppas in till festivalen var klänningen klar. Jag gick runt inne på festivalen med klänningen och ett par snygga klackskor. Efter en stund fick jag dock ont i ryggen av att gå runt och stå upp hela tiden. Sedan fick jag även jätteont i fötterna. Men jag höll ut i fyra timmar med skorna. Därefter bytte jag till converse som var helt klart mycket lättare att gå i. 
 
När jag gick runt var det väldigt många som vände sig om och kollade. Folk pekade, men gick även fram och kommenterade och frågade ifall att de fick ta kort. Det var hur roligt som helst att få så mycket uppmärksamhet! Efter en stund blev det dock jobbigt. Folk skulle ta kort hela tiden. Vad jag än gjorde, så jag kunde inte ens äta mat ifred! 
 
Men det bästa var ändå all lakrits! Det var väldigt många utställare som hade många olika smakprov. Efter ett par timmar på festivalen var jag illamående av all lakrits jag hade stoppat i mig. Jag blev riktigt bortskämd av utställarna. Det fanns även en man som målade porträtt av människor. Jag gick fram till honom och fick ett porträtt målat, i lakritssås!
 

Min helg på lakritsfestivalen kan verkligen beskrivas som underbar! Det var som ett besök i paradiset! 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Instagram
RSS 2.0