Valborg

Vetenskapsfestivalen är slut! Eller ja, den avslutades i söndags faktiskt. Mycket sorgligt! Saknar verkligen att få dela med mig av min kunskap, att lära ut och träffa massa nyfikna barn som ännu inte är förstörda. Jag älskar verkligen att se den nyfikenhet och energi som de har. De har verkligen viljan att lära sig, och jag känner verkligen igen mig i dem. Jag är så otroligt glad att jag själv fortfarande är så nyfiken och vill lära mig. När man kollar på de äldre barnen finns fortfarande lite av nyfikenheten och viljan kvar, men det är inte alls så mycket som i de yngre barnen. Det är synd att skolan och samhället förstör barnen så som det gör.
 
Nu är jag i vilket fall som helst tillbaka vid skolbänken igen! Ingen höjdare. Fick en tanke idag om att hoppa av kursen jag går, för den är verkligen pain in the ass... Biologi och matematik (statistik) fungerar inte ihop. Matematik som man inte tillämpar, utan bara vanlig ren matematik älskar jag! Men när man ska börja räkna med biologi... Uteslutet! Tyvärr (eller bra) kan jag inte hoppa av kursen då jag redan har gått en månad i den och det är en månad kvar till tentan. Kan inte bara börja läsa en ny kurs hur som helst och behöver ett visst antal poäng för att få börja plugga i 3an. Måste med andra ord ha läst ett visst antal kurser för att komma in på kurserna i höst. 
 
Men från det ena till det andra; det är Valborg och snart cortègen, den där underbara Göteborgs-traditionen! Ska stå och kolla på den, oavsett vilket väder det än är idag! Men får verkligen klä på mig varmt och ta med mig ett paraply, in case of rain
 
Nu ska jag spela Starcraft 2 en snabbis, innan jag ska äta, duscha och fixa mig inför kvällen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Instagram
RSS 2.0