Favoritmusiken

Har pluggat, spelat Starcraft och pluggat igen denna måndagskväll! Det är skönt att bryta av lite med att spela faktiskt. Fokusera på något annat en liten stund. När jag inte spelar så pluggar jag och lyssnar på klassisk musik istället. Jag är ju ett stort fan av musik av äldre kompositörer, men även yngre! Just nu lyssnar jag väldigt mycket på Chopin. Och speciellt på "Nocturne in B-flat minor, Op.9, No.1". Jag tycker att den verkligen är helt otroligt bra! Har nästan satt den på repeat, haha! Det är lite coolt att man tycker att 200 år gammal musik är bra. Chopin skrev denna i början på 1800-talet (1830-1832). Jag blir så avslappnad av sådan musik. Lättast för mig att plugga till också. Det ska inte heller vara hög volym, utan vara mer som bakgrundsmusik. Jag brukar sänka så mycket att jag knappt hör det. Och det ska vara främst piano, ibland fungerar det även bra med fiol till så länge det är någorlunda lugnt. Detta är verkligen min typ av "terapi"! 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Instagram
RSS 2.0