God Jul!

Mina dagar under den senaste veckan har varit fullproppade av aktiviteter. 
Den 21e, lördagen, kom mina föräldrar till Göteborg. Jag åkte och träffade dem på söndagen och umgicks med dem hela dagen. Gick runt på kvällen och letade julklapp till killen men hittade ingenting. 
Den 23e, måndagen, åkte jag och mina systrar in till Göteborg för att shoppa julklappar. Mötte killen i stan, kollade lite mer julklappar, fikade och åkte sedan hem till min mormor där familjen bor när de är i Göteborg, och åt middag. Riktigt mysigt! 
 
Den 24e, julafton, firades hos min mormor med familjen, min moster, morbror och två kusiner. Åt massa julmat och blev proppmätt! Hade en fin röd klänning (som jag köpt i Frankrike) med en tomtemössa. Systern hade sminkat mig, och jag hade även fått ett rött läppstift av henne. SÅ SNYGGT! Jag älskar verkligen rött och tycker verkligen att jag passar bra i det. Fick även ett halsband och örhängen, ett Doctor Who-armband, After Eight etc. Inte så mycket, men jag bryr mig inte så mycket om att få julklappar faktiskt. Hade köpt två chokladkakor till pappa och ett Dior-läppstift till mamma. Smycken till två av mina systrar också. På eftermiddagen efter Kalle Anka gick jag hem och packade lite och blev upphämtad av killen innan vi åkte till hans mormor och morfar och fick ännu mer mat. Snacka om matkoma! Sedan öppnade vi julklappar. Vi fick en riktigt fin ugnsform, mikrovågsugn, brödrost, potatisskalare, vitlökspress, kastrull och bakset av hans föräldrar. Av killen fick jag ett "gamingset" från Steelseries! Jag kommer köpa killens dator eftersom han köpt en ny och kommer kunna spela mer, så har funderat på att skaffa nya hörlurar iallafall. Fick nya hörlurar och en ny datormus! De är svarta och lyser i oranget. Man kan även välja om de ska blinka och hur de ska göra det. Blev supernöjd! Jag lurade dock min kille. Hade köpt en chokladask till honom som det stod "Kärlek" på, från Marabou. Han hade lovat tidigare att bli glad för vad han än fick. Så jag hade packat in den och gav den till honom och han blev riktigt förvånad och verkade lite smått förvirrad. Men jag sa att jag skojade och gav honom den riktiga presenten; en presentbox från Jean-Paul Gaultier, Le Male, med parfym och en deo i. Älskar den parfymen! På kvällen åkte vi hem till honom och kollade på "The Croods" och spelade en stund innan vi gick och lade oss.
 
Den 25e, juldagen, gick jag upp tidigt och skulle åka till mina föräldrar igen. Skulle åkt in med killens mamma och syster till Ytterby, men deras hund hade blivit biten så de åkte in direkt till djursjukhuset. Jag fick ta bussen som gick senare och mamma var inte alltför glad över att jag inte kom tidigare. Min andra moster, och mina andra två kusiner med partner och barn kom senare och vi fikade och hade det kul. Vi firade min syster lite smått eftersom att hon fyller 20 år den 15e januari. 
 
Den 26e, annandagen, idag, kom min första moster och kusiner hem till min mormor igen och vi fikade. Jag och pappa flyttade även mina grejer som jag har haft hos min mormor hem till mig. Sedan lagade vi mat. De andra åt spenatsoppa med rå prinskorv och ägg till förrätt. Inte riktigt min smak faktiskt... Men sedan åt vi hasselbackspotatis med fransyska och en god sås. 
 
Jag har haft en del att göra de senaste dagarna. Och imorgon ska jag slänga lite möbler som är trasiga och gamla. Kan inte riktigt ta med mig dem till den nya lägenheten. Den är ju superliten... Och på måndag flyttar jag! 
 
Tomte!
 
 
Massa godis!
 
 
Bästa julklappen!
 
 
Hittade TARDIS i Sci-Fi bokhandeln i Göteborg!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Instagram
RSS 2.0