Labbdag

Det har varit en lång dag idag! Eller egentligen inte... Vi började 9 och jag satt lite innan och skrev på min rapport. Hade labben och skulle bara pipettera lite till 24 brunnar. Gick fort, och sedan hade vi föreläsning om jäst. Det var nästan bara repetition från tidigare kurser faktiskt. Kunde det mesta och satt och var supertrött under hela föreläsningen. Sedan hade vi labb igen där vi skulle mäta OD, optisk densitet, absorbansen, hos våra bakterier. Sedan var vi lediga en timme och kollade till bakterierna igen för att se om de blivit blå. Det hade de inte, så vi var lediga en timme till och kollade till dem igen, de hade börjat bli mer blå. Men sedan sa föreläsaren att vi inte behövde komma en till gång utan att hon skulle mäta dem åt oss. Sedan åkte jag hem! 
 
Vi fick även reda på vilka ämnen som vi ska presentera efter nyår också. Jag ska jobba med en kille i klassen och eftersom att jag ska flytta i början av januari så ville jag ha en så sen presentation som möjligt. Vilket han också ville. Ämnet som vi ville ha var dessutom på en av de senaste dagarna, den 14e januari, så vi tänkte slå till! Det var tydligen många som ville ha i slutet av januari så det var lite konkurrens. Men vi fick det! Så vi ska läsa och prata om influensa och bakterier. Verkar superintressant! 
 
Nu ska jag fortsätta på rapporten sedan äta mat och möta killen inne i stan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Instagram
RSS 2.0