Pluggtagg

Jag älskar Lindsey Stirling. Hon är en grym violinist! Jag har själv spelat fiol sedan jag var 7 år gammal. Nu var det dock ett tag sedan jag plockade upp min fina fiol. Har två faktiskt! En vanlig i trä, riktigt fin! Och så har jag en elfiol. Elfiolen är rätt tung och jobbig att hålla i en längre stund. Men man kan koppla in hörlurar så att man inte stör omgivningen. Rätt så bra när man bor i lägenhet! Jag ska nog faktiskt försöka spela mer sen när jag har flyttat. Är riktigt sugen på det!

Men tillbaka till Lindsey Stirling, en klar förebild! Jag sitter och lyssnar på hennes låt "Moon Trance". Älskar tempot. Vet själv hur svårt det är att spela så bra som hon gör. I den takten också! Riktigt grymt att lyssna på nu när jag pluggar också. Slutade redan vid 10 (började 9). Labben tog inte så lång tid som vi trodde. Vi gjorde dock fel, men blev ändå klara först av alla efter att vi hade rättat till vårt misstag. Vi ska testa att ge bakterier en viss antibiotika i olika koncentrationer och se om den vid lägre koncentrationer orsakar DNA skador. Koncentrationen av antibiotika är alltså inte tillräckligt stor för att bakterierna ska dö. Vi ska även testa c-vitamin och se om det också inducerar DNA skador. Motiveringen är att det tydligen är bra att dricka/äta mycket c-vitamin när man har urinvägsinfektion. Att c-vitaminet och syran ska hjälpa till att bli av med bakterierna. Det återstår att se vad resultatet blir! Vi kommer få reda på det imorgon. 
 
Nu ska jag fortsätta skriva på min labbrapport! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Instagram
RSS 2.0