Spännande dag!

Idag/igår (fredags) hade jag riktigt mycket att göra! Jag var först hos tandläkaren och fick min bettskena. Har på mig den nu eftersom att jag strax ska sova. Jag som har haft tandställning är ju van vid jobbiga grejer som är bra för tänderna i munnen så det blir nog inga problem för mig att ha den. Det är väl visserligen lite obekvämt och skumt i början, men man vänjer sig! Huvudsaken är att jag slutar gnissla tänder. Riktigt gött att tandvården är fri till och med 31 december det år man fyllt 23. Skönt att man slipper betala just nu iallafall. 
Efter att jag hade fått bettskenan hos tandläkaren åkte jag och handlade snabbt. Gick typ in och ut ur butiken på 7 minuter! Behövde inte så mycket och hade bråttom hem. Åt mat, tog ut hundarna, tvättade håret och fixade mig. Sedan åkte jag in till Academic Work för att skriva på avtalet. Fick avtalet, en massa viktiga papper att läsa igenom samt kläder! Fick två t-shirts, en tjocktröja som är huuuuur mysig som helst! Ett par byxor och ett par skor med stålhätta. Det behövs när man jobbar på lager som jag kommer göra. Jobbet verkar i alla fall bra och jag hoppas att jag kommer trivas när jag börjar. 
Sedan mötte jag killen i stan. Vi gick till Gamestop och förhandsbokade Diablo 3: Reaper of souls. Vi båda bokade Collector's Edition. Han i kassan blev förvånad när jag också ville ha Diablo. Och speciellt när jag sa att jag ville ha Collector's Edition. Han frågade om jag spelade mycket Diablo. Svarade att jag gjorde det en del förut men att det är mer Starcraft nu. Men den 25e mars när Reaper of souls kommer ut ska jag spela massa Diablo igen!
 
Därefter åkte vi till Filmstaden Bergakungen och gick till restaurangen Danilo för att fira att jag har fått två jobb, och för att vi ska flytta om en vecka. Vi tog varsin sallad och ett glas mousserande vin. Killen tog ceasarsallad medan jag tog en laxsallad. Så otroligt gott! Frågade när jag beställde om jag skulle välja någon av de tre dressingar de hade. Men då svarade hon att jag fick alla tre, superlyxigt! En var med hallon (!!), en med wasabi och en med örter. Konstigt nog fungerade det faktiskt att ha hallondressing med lax. Fråga mig inte hur! Men maten var riktigt god och jag blev mätt. 
Efter maten kollade vi på The Hobbit: The Desolation of Smaug (Smaugs Ödemark). Men vad jag tyckte om den tar jag senare, dags för mig att sova! 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Instagram
RSS 2.0