Cvilization V: Sweden

I Civilization finns det ett flertal mäktiga ledare man kan välja att spela med. Jag valde Sverige med Gustav II Adolf. Blev faktiskt riktigt förvånad över att det fanns! När vi valde Napoleon Bonaparte igår "träffade" vi Gustav II Adolf i spelet, och då pratade han svenska! Andra ledare man träffar pratar också sina respektive språk. Jag gillar att spelet inte är helt på engelska, även om instruktioner och sådant är det. Och när man öppnar spelet och har valt Sverige så spelas även nationalsången. 
I övrigt är spelet riktigt roligt. Jag blir dock irriterad och arg när det inte går som jag vill, vid varje "turn" i spelet så måste man vänta en stund på att de andra spelarna ska göra sina drag och det är sååå jobbigt! Men mitt rike håller på att bli riktigt stort nu! Har tagit över ett flertal städer och huvudstäder redan. Och mina egna städer har blivit riktigt stora! Har även en stor armé och har kommit såpass långt att jag har gevär och nutida "kanoner". 
 
Spelet rekommenderas starkt!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Instagram
RSS 2.0