Inte som andra

Medan andra i min ålder, främst tjejer, skulle välja att prenumerera på en tidning om mode och allt vad det heter, hade jag istället valt att prenumerera på vetenskapstidningar, så som National Geographic och Illustrerad vetenskap. Men också på tidningar om foto. Mode har aldrig intresserat mig. Shopping, smink, utseende.. naah, inte min grej!
 
Jag har alltid varit intresserad av kunnande och kunskap. Men det kanske är lätt för mig att säga? Jag ser ju bra ut? Nej. Jag har varit intresserad av det i hela mitt liv. Innan utseende ens var något man brydde sig om som barn. Jag vill bli uppmärksammad för det jag kan. Den kunskap jag besitter och vad jag gör med den, min intelligens. Jag vill inte bli uppmärksammad för hur jag ser ut, och hur min kropp är. Jag tränar dessutom inte för att andra ska tycka att min kropp är snygg, utan för att må bra och själv vara nöjd. För att se om jag kan nå de mål jag har satt upp och utmana mig själv
 
Men som kvinna i det här samhället får man ingen uppmärksamhet om man har kunskap och är intelligent. Man får uppmärksamhet beroende på hur mycket hud man kan visa och hur mycket man vågar vika ut sig själv. Jag längtar efter den dag då intelligens hos kvinnor är mer uppskattade än hur stor volym fett och silikon det finns i brösten.
 
Och kvinnor är det svagare könet? Pfft! Att som en man förlora allt vett vid åsynen av ett par fettbollar, det är att vara svag!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Instagram
RSS 2.0