Katedralen vid havet

Har varit vaken sedan innan 6 idag med. Somnade dessutom runt två, och jag förstår inte varför jag inte är trött? Har legat och läst min bok sedan dess. Den är riktigt bra! Den utspelar sig över en längre tid. Brukar inte gilla sådana böcker, men denna är faktiskt riktigt bra. Den utspelar sig på 1300-talet och det händer mycket i boken. Man får följa Bernat Estanyol som flyr till Barcelona med sin son på grund av konflikter med sin feodalherre. Sedan får man följa Bernats svårigheter i Barcelona och hans son Arnaus uppväxt och liv. 
Rekomenderar verkligen boken. Den är på över 660 sidor så det är en del att läsa vilket tar tid. 
 
Om jag får välja mellan att kolla film och att kolla serier hade jag lätt valt serier. Samma gäller om jag skulle välja mellan film och och att läsa. Jag gillar att sysselsätta mig med saker som tar lång tid. En bok tar timmar att läsa ut och är något man ser fram emot. Detsamma med en serie, speciellt om man har många säsonger att kolla på! Men en film tar 1-2 timmar att kolla på, sedan är den slut. Man får inte samma relation till karaktärerna som man får av att läsa en bok eller se en serie. 
 
På tal om serier. Måndagar är serie-dagen i veckan. I USA kommer alla serier jag kollar ut på söndagar. Vilket gör att vi i Sverige kan få tag på dem först på måndagen. Dexter, True Blood och Breaking Bad kommer ut på måndagar. Suits kommer dock ut på onsdagar. Tycker att de borde vara mer utspridda i veckan ändå.. Vill ha fler serier att kolla på. Tips på någon? Jag har fortfarande Mad Men, men det är bara några avsnitt kvar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Instagram
RSS 2.0