Planer

Det är så mycket jag vill göra i mitt liv! Just nu studerar jag molekylärbiologi och jag älskar det verkligen. Men jag vill plugga annat också! Dock pluggar jag redan heltid så det blir lite svårt.. Hade verkligen velat läsa webbdesign och programmering, men har redan valt min väg... När jag är 24 kommer jag ha tagit masterexamen (rätt tidigt ändå!) och kommer förmodligen börja doktorera om jag inte får något annat jobb. Problemet är bara att jag inte vet vad jag vill ta masterexamen i... Hade jättegärna velat läsa forensisk vetenskap, men det finns bara i Uppsala och dit flyttar jag inte... Annars finns det molekylärbiologi. Ofta kan man också välja att läsa massa avancerade kurser och sedan skriva examensarbetet och ansöka om att få ta examen. Och jag måste välja redan nästa år vad jag ska göra... Panik!
 
På tal om plugg... Min kursledare i den senaste kursen Bioinformatik och funktionsgenomik lovade att tentaresultatet skulle komma den 26 juni, men ändrade det till den 2 juli. Väntade hela dagen på resultatet men fick det aldrig. Nu fick jag dock ett mail av honom där han skickade med resultatet. Har varit hur nervös som helst eftersom jag trodde att jag skulle bli underkänd. Men jag blev godkänd! Hur glad och stolt som helst! Har nu klarat två år på universitetet utan att få underkänt på en enda tenta. Det är minsann en bedrift.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Instagram
RSS 2.0