Senaste dagarnas händelse

Toodiloo!
Kom hem från jobbet för en stund sedan. Var en lugn dag idag och vi var klara i god tid med våra uppgifter. Tränade inte idag för att killen ville sova länge. Men jag tränade i måndags och igår!
Igår åkte vi in till stan för att killen skulle spela fotboll på Heden med ett par kompisar. Jag lade mig på gräsmattan med en handduk och min bok och solade och läste. Fotboll är inte riktigt min grej alltså... Sedan gick vi runt och pratade och hade det trevligt. Åt mat på Burger King och två tiggare kom fram under tiden vi åt. Så sjukt irriterande att inte få äta sin mat ifred. Ja jag har medlidande och förstår att det är jobbigt och svårt att leva så som de gör. Men det finns inget jag i nuläget kan göra. Till en början tycker man synd om dem och vill hjälpa. Men var man är; väntar på bussen eller till och med äter mat (!) så kommer det fram tiggare. Och det är inte en enda. Utan de är många. Till slut stör man sig på det. Kan inte kommunen/staten göra något åt det? Ska människor verkligen behöva gå runt och tigga i Sverige år 2013? 
 
I vilket fall som helst. Vi åkte senare till ett internetcafé vid Järntorget där man kan låna en dator och betala 19 kr/timme. Finns ett flertal spel installerade på dem så vi satte oss där en timme och spelade. Jag körde Starcraft II och det gick rätt bra, trots att jag inte spelat på ett tag. Men jag gillade inte upplösningen på skärmen, och tangentbordet kändes också konstigt. Men det beror väl mest på att jag är van vid min laptop. 
Men efter en timme åkte vi till gymmet och tränade. Var väldigt trött och konstig då det gick inte så bra. Men jag tränade ändå armar och sedan mage och rygg. 
 
Imorgon blir det träning innan jobbet, och nu blir det Starcraft!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Instagram
RSS 2.0