Frukt

Jag har börjat tycka om att äta äpple. Har kunnat göra det lite då och då när jag var yngre, då jag också ofta blev tvingad till att göra det... Men just av den anledningen, att bli tvingad till att äta, gjorde att jag absolut inte ville äta äpple. Jag var helt enkelt emot frukt. Vissa frukter gillar jag verkligen inte; clementiner och apelsiner. Pressad apelsin går bra, men inte att äta. Banan till gröten fungerar också. Men aldrig frukterna i sin helhet. Men nu har jag alltså då börjat äta äpple. Det är perfekt att äta som ett snabbt mellanmål när jag inte orkar stå och göra en macka. Det är dessutom snabb energi att få i sig. Typ innan man lagar mat, om man har så lågt blodsocker att man mår dåligt. Och det är bra både innan och efter träningen. Jag äter det mest för att få snabb energi, och bli tillfälligt mättad. När jag har ätit mat blir jag ofta hungrig 1-2 timmar efteråt. Och så ofta kan jag inte riktigt stå och laga mat. 
Det som många dock inte tänker på är att frukter också innehåller socker. Ja, det är bra att byta ut godiset till frukt. Frukt innehåller inte alla skumma ämnen som finns i godis. Men sockret finns fortfarande kvar. Om man ska vara "nyttig" och ha lågt kolhydratintag så bör man tänka på att frukt också innehåller kolhydrater. Men antar att människor får göra som de vill. 
 
Idag har jag ännu inget speciellt planerat. Mina kusiner med familj är hemma hos min moster nu för att grilla och ha mysigt, men jag ligger i min säng nere i källaren och planerar att plugga. Får se hur bra det där går :D 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Instagram
RSS 2.0