Frustration

Otroligt konstig vecka. Onsdagen blev som fredag, eftersom att det var kristi himmelfärdsdagen igår.Satt hela kvällen och spelade Don't Starve och klarade till dag 20 utan att dö! Istället stängdes bara spelet av sig, spelar ännu bara betan. Funderar på om jag ska köpa det riktigt spelet. Satt uppe till tre på natten och spelade, och minns inte senast jag var vaken så länge.
 
Igår var jag ledig och åkte med killen till Högskolan Väst i Trollhättan för att han behövde plugga, och det såg jag som ett gyllene tillfälle till att också få plugga. Är jag hemma så får jag ingenting gjort. Till sen lunch/tidig middag gick vi till en thairestaurang och åt buffé. Det fanns jordnötssås. Jag ÄLSKAR jordnötssås! Satt där en liten stund och åt god mat och tog en kopp kaffe och en kaka efteråt. Tillbaka till Högskolan igen innan vi slutligen åkte hem igen. Under dagen blev jag riktigt sjuk. Hade vaknat upp med en hamster i halsen och kunde knappt andas genom munnen (även om det gick utmärkt att andas genom näsan). Försökte ringa sjukvårdsupplysningen, men självklart hade de en kötid på EN HALVTIMME. Hamstern i halsen släppte under dagen, men jag mådde bara sämre och sämre, tills jag på kvällen hade hög temp/feber. 
 
Vaknade upp idag och mådde inte alltför bra. Killen skulle jobba och jag skulle plugga med min klasskamrat (vi har ett roligt projekt där vi har fått en okänd gen som vi ska bestämma funktion på genom att leta igenom alla miljoner databaser med miljarder proteiner). Hade tagit en värktablett på morgonen så har måt bättre än vad jag gjorde igår. Åkte hem, bussen försenad ett antal minuter och missar den andra bussen hem. Tänkte gå hem från Partille Centrum istället för att vänta en halvtimme på bussen, men råkade gå förbi Skopunkten som hade megarea på sina skor. Gick in dit och kollade, för jag behöver verkligen ett par nya skor som inte ser lika hemska ut som mina Converse, och som inte har hög klack som alla mina andra skor. Det blev ett par svarta skor med ett läderaktigt material och snygga nitar på. Fanns inte alls så många andra snygga skor där, tyvärr. Testade ett par tygskor, men de var inte stabila överhuvudtaget. 
 
När jag var klar gick jag tillbaka till bussen, som kom ett par minuter senare. När jag kom hem hörde jag hur det pep i källaren (jag bor i min mosters källare, så jag går in via källaringången). Lät som ett brandlarm och trodde att det brann hos någon granne. Hörde senare att det kom från tvättstugan och gick in och kollade. Då hade grannen som tvättade hängt sina lakan extremt nära fläkten, vid insuget. Lakanen hade då täppt igen fläkten vilket ledde till att fläkten började pipa som en satans brandvarnare. Gick ut för att knacka på grannen och be henne fixa det, varpå hon inte öppnar. När jag är påväg in igen kommer jag på att jag har glömt mina nycklar och låst ute mig... YAY! Denna dagen går ju otroligt bra. Men som tur var kunde jag gå till en av grannarna som var hemma och be om att få gå in via henne, vilket hon var snäll och lät mig göra. Jag gick sedan till tvättstugan, fixade lakanen så att de inte täckte för fläkten och kunde äntligen gå in igen för att äta mat. Så ja, denna dag har varit ett riktigt äventyr! Får se mer vad dagen har att erbjuda. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Instagram
RSS 2.0