Hallonlakrits, lakritshallon...

Åh, varför är lakrits och hallon så gott tillsammans!? Nu menar jag visserligen i godisform. Köpte 30 kolor när jag var på lakritsfestivalen som är kombinerad lakrits/hallon. Hur gott som helst! I framtiden ska jag nog testa att köpa lakritsgranulater/pulver och strö det över hallon och äta. Kommer nog vara hur gott som helst! Eller göra en hallonsmoothie med lakrits i. 
 
Nu ligger jag hemma i sängen och ska börja plugga. Lyssnat på redovisningar hela dagen, haft utvärdering och stannade kvar och gick igenom en övningstenta med några klasskamrater. Vissa frågor är hur svåra som helst medan andra är jättelätta! Det jag fasar mest över är statistiken då jag inte vet vad som menas med alla ord. Som null hypothesis, significance level och p-value. Försöker hitta det på Google, men förstår inte riktigt det jag läser.
Egentligen vill jag bara gå ut och lägga mig i solen och kolla på en riktigt bra serie, men det får jag tyvärr vänta med tills efter tentan, suck. 
 
Idag firar jag och min pojkvän 10 månader! Det blir väl inte så mycket till firande eftersom att vi båda är väldigt upptagna med att plugga inför respektive tenta, så vi får väl fira efter tentan eller fira ettårsdagen lite mer. 
Nu är det dags för mig att dyka ner i ... uh... transcriptomics eller någonting... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Instagram
RSS 2.0