HELG!

Denna veckan har bara rusat iväg! Kan nog dock bero på att tisdagen kändes som en fredag och onsdagen som en söndag, på grund av första maj och allt det där. Men nu är det dags för en riktig fredag! 
 
Imorse lyckades jag snooza väckarklockan i en timme och en kvart. Åt en stadig frukost uppenbarligen; något syrligt fullkornsbröd som jag fick när jag handlade med självscanning på Ica. Brukar alltid bli hungrig vid 9-tiden men idag blev jag det inte förrän vid 11! Men ja, det sägs ju att det ska vara mer mättande en längre tid. Dock stämmer det inte på havregrynsgröt. Kan äta en dubbel portion och ändå bli hungrig en timme senare... 
 
Intressant föreläsning idag om transcriptomics och vad man kan använda det till; Varför och hur man ska använda transkript (mRNA) med microarray för att kunna komma fram till läkemedel/ vaccin. Mycket fokus på malaria-parasiten plasmodium. 
Sedan var det dags för problem solving innan jag slutligen fick åka hem vid 11. Kom hem nu för en stund sedan och  har gottat ner mig i sängen med datorn. Lite senare idag ska jag träffa killen för att träna och sedan åka till honom, men tills dess ska jag spela Starcraft! 
 
Lägger upp en liten fin bild från gårdagens practical. Gjorde "clustering" utifrån microarrays för att se hur generna uttrycks. Namnen på generna är lite roliga ibland också! :D 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Instagram
RSS 2.0