Jobb!

Ikväll ska jag jobba på Elite Plaza Hotel! Har jobbat där tidigare, som förra sommaren samt ett par andra gånger under det senaste året. Inte så jätteofta, utan de ringer om de behöver någon som kan komma in och jobba. Det är på sätt och vis skönt att inte ha ett jobb som man måste gå till, speciellt nu när jag studerar. Jag klarar mig på det studiemedel jag får, men ibland är det gott med lite extrapengar i fickan! Som student har man inte alltid möjlighet till att lägga ut pengar på extragrejer, som bio, kläder, skor och att äta middag. Än mindre än att gå ut och dricka varje helg. Jag sparar dessutom ett par tusen varje månad som jag kan ha i sommar ifall att jag inte får jobb. 
 
Imorse var det föreläsning som vanligt. Upp tidigt, och jag har fortfarande problem med att sova med min jobbiga hosta. Halvsatt upp hela natten i sängen för att halsen inte skulle bli svullen och börja klia. Föreläsningen idag var rätt intressant, vilket förmodligen berodde på att jag förstod vad han snackade om, samt på att jag inte hade någon dator att anteckna på. Glömde laddaren hos killen imorse, vilket gjorde mig väääldigt sur och grinig. Vill helst dra så lite batteri som möjligt så att jag kan klara mig tills imorgon då jag förhoppningsvis får den igen. Men fick föreläsningsmaterial av föreläsaren att anteckna på, vilket faktiskt gick bra. Jag var koncentrerad under hela föreläsningen, och det var längesedan det hände! 
Dags för mig att kolla någon serie innan jag lagar mat och drar iväg till jobbet!
 
Bjuder på en bild jag fotade med min killes telefon när han var tråkig och satt och spelade Leauge of legends. Inte på något sätt seriös bild, men lite rolig ändå! Funderar på att skaffa en keps att ha i sommar dessutom, passar rätt bra i det :D
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Instagram
RSS 2.0