Katastrof

Min förkylning är nästan över förutom att hostan sitter kvar. Det kliar så otroligt mycket! Det är jobbigt när jag ska sova med killen också, för då kan jag verkligen inte hosta. Vill ju inte väcka honom mitt i natten när vi ska upp fem på morgonen. Men jag prövar allt möjligt; ipren för att få ner svullnaden i halsen (som ger upphov till klihostan) samt en hostmedicin mot rethosta. Tuggummi och vatten vid sängen vid en eventuell hostattack på natten. På dagarna hostar jag också otroligt mycket. Så sjukt jobbigt! Det kliar och kliar och jag kan inte göra något åt det. 
 
Imorse kom jag hem vid halv 8 på morgonen och gick och lade mig för att sova en stund. Jag skulle vara inne på Medicinareberget vid 10, så jag unde sova till halv 9 och sedan åka vid 9. Innan jag gick och lade mig så tog jag en hostmedicin som heter Cocillana-Etyfin som innehåller etylmorfin. Man blir väldigt trött och dåsig av den hostmedicinen och ja, det blev jag. Slutade med att jag försov mig väldigt grovt, till tjugo i 10 och fick väldigt bråttom upp ur sängen! Var dåsig hela vägen till skolan som jag var en timme försenad till, och någon timme efter det. Men det gick bra ändå, fick lite gjort i skolan, men i och med att jag var så försenad så ska jag nog sitta hemma och plugga lite också.
 
Jag vill bli frisk nu! Jag har inte tränat på snart en vecka och kommer inte kunna göra det på hela veckan, förutom möjligtvis i helgen. Jag mår förhållandesvis bra nu, förutom hostan såklart, men jag vill inte riskera att träna och sedan bli värre. Ska dessutom jobba tisdag, onsdag och torsdag så får väl ser hur det här går. Lite jobbigt med ekonomin nu i slutet av maj då jag bara får halva studiemedlet. Som tur är jobbade jag dock i april, och ska jobba nu i veckan så det kommer nog lösa sig! 
Nu ska jag spela lite Don't Starve innan jag ska laga mat och skriva lite på labbrapporten som ska in nästa vecka.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Instagram
RSS 2.0