Omöjliga skoluppgifter...

Labbrapporten är klar! Eller nästan i alla fall. Har en uppgift kvar som ska göras i samband med vår datorlabb på måndag, så vi får skriva klart rapporten först då. Sedan är det bara den andra uppgiften kvar som ska göras. Vi får en gen som vi ska leta fram funktionen på och i vilka biologiska och molekylära processer den ingår i. Detta ska vi göra genom att använda de databaser som vi har gått igenom. Har redan suttit i ett antal timmar för att hitta information om vårt protein. Det enda vi vet är att den ingår i reglering av transkription, har ett zinc-finger motif och interagerar med ubiquitin. Mer än så vet vi inte, och den ska tydligen ingår i "osmoregulation". Får se om vi lyckas baka ihop något tills på torsdag då den ska vara inlämnad. 
 
Ikväll ska jag ut, för första gången på en evighet! Ska bli roligt att få träffa kompisarna igen som jag brukade festa med förr. Men jag kommer ta det lugnt ikväll, någon drink och någon cider får det bli, men inte mer än så. Det som återstår för min del är dock att jag ska hitta kläder att ha på mig. Och välja ut vilka skor jag ska ha! Inte lätt att vara tjej... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Instagram
RSS 2.0