Träningsvärk!

Igår var jag i skolan 20 över 7. Skulle egentligen vara inne vid 9, men eftersom att min kille skulle till skolan kl 8 så var vi inne i stan redan innan 7. Tyckte inte att det var nåon idé att åka hem, när jag ändå skulle vara tvungen att åka igen, så jag åkte till skolan. Var egentligen ledig igår, men jag och min klasskamrat skulle göra vår presentation som vi ska ha på måndag. Jag började med den, och när han kom till skolan så var jag redan klar med den! Jag tycker det är rätt roligt att göra presentationer i Power Point. Nu gjorde jag den visserligen i Google Drive istället, men minst lika roligt det! Jag gillar Google Drive. Man kan skriva dokument där, skapa presentationer och skriva i kalkylblad (som Word, Powerpoint och Excel), förutom att allt det du skriver sparas på Drive. Och om du delar dokumentet med exempelvis en klasskamrat kan man sitta båda och skriva i dokumentet samtidigt! 
Vi satt kvar ytterligare en liten stund och fixade klart presentationen och sedan åkte jag och tränade.
 
De var helt tomt på gymmet när jag var där vid tolvtiden! Några enstaka personer värmde upp, men på styrketräningsdelen var det jag och en person till. Tränade lite armar innan jag gick för att köra benpressen. I början tog jag 50kg, eftersom det är så mycket jag väger. Var riktigt jobbigt! Men sedan för några veckor sedan ökade jag till 60kg! Jag var lite frustrerad över att det tog så lång tid innan jag orkade tyngre vikter. De andra kroppsdelarna har jag ökat ganska mycket på sedan jag började träna. Igår körde jag en gång på 60 kg och funderade på om jag skulle testa 70 kg, bara för att se om jag klarade det. Och det gjorde jag! Blev hur glad som helst. Det är ändå 20 kg mer än vad jag väger. Så jag körde på två gånger på 70 kg och gick sedan vidare. 
 
Nu har jag världens träningsvärk i rumpan! Men det är faktiskt skönt på något sätt. Då vet jag att det händer något när jag tränar iallafall :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Instagram
RSS 2.0