Tvättdag

Idag var det dags att tvätta igen! 
Jag och killen försov oss en timme imorse men jag hann i tid till skolan ändå. Hade 1,5 timmes föreläsning om gelelektrofores och masspektrometri. Tur att jag redan har läst om det där, lyssnade inte alls på vad han sa... Är hur skoltrött som helst nu. Jag är fullt medveten om att jag måste plugga och börja ta tag i det, i och med att det knappt är en månad kvar till tentan, men en del av mig bryr sig inte riktigt om tentan. Klart jag vill ha godkänt, men jag orkar inte. Men en månad kvar, så det är väl bara att bita ihop och kämpa. Lite synd att falla på mållinjen... 
 
Iallafall. Efter skolan åkte jag hem, men fick problem med bussen. Den var över en kvart försenad. Och jag hade bråttom hem eftersom jag skulle tvätta. Missade min andra buss som går hela vägen hem till mig så jag gick hem istället. Tog bara en kvart och var riktigt skönt faktiskt. Har varit otroligt fint väder idag! Och sedan jag kom hem så har jag tvättat. Jag hinner nästan aldrig med det, men det är så otroligt skönt att få det gjort! 
 
Under tiden jag tvättade spelade jag spelet "Don't starve" som min kille fick mig att börja spela igår. Det går ut på att man ska överleva. Man kan dö av hunger, att man blir galen men också av att hälsan tar slut. Så man springer runt och samlar mat och verktyg och bygger upp en liten bas för att överleva. Riktigt roligt faktiskt! Men när man är död, då är man död, och måste börja om från början. Lite frustrerande.. Men väldigt charmigt spel. Älskar stilen! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Instagram
RSS 2.0