Daaaark!

Det var riktigt skönt med en ledig dag igår! Kollade dock på Family Guy hos killen igår, mot min vilja. Hur kan man kolla på något så tråkigt? Jag förstår inte alls hur folk kan finna stimulans i sådana serier. Serier som är mystiska, med röda trådar och dolda budskap, det är något för mig! Nu är ju inte alla serier som jag kollar på det, men några av dem är det! 
 
Sitter i skolan nu och har varit på en Case Study som våra presentationer som vi håller heter. Där vi helt enkelt studerar några artiklar, "cases", och förklarar dem för våra klasskamrater i ungefär 40 minuter. Tar dock längre tid eftersom att fyra av oss i klassen har som uppdrag att fråga minst 4 frågor var. Idag var det min tur att fråga! Tycker det är så himla svårt att ställa frågor faktiskt. Det är väldigt sällan jag undrar över något, så idag fick jag tänka till lite, och det är väl det som var meningen!
 
Fick reda på mitt resultat från vår Case Study som jag och min "partner" gjorde förra veckan. Fick 13 av 16 poäng vilket jag faktiskt är riktigt nöjd med! Eftersom att vi var första gruppen som skulle göra denna typ av presentation visste vi inte riktigt hur upplägget skulle vara. Vi satsade ändå på att vara först för att bli av med den och vi fick hela tiden feedback under presentationen av vår lärare. Vi gjorde många misstag. Glömde fråga om de förstod vad vi snackade om, samt att vi pratade alldeles för fort (de hängde ju inte riktigt med då). Vi hade dessutom missuppfattat några saker från texten vi hade läst. Men det gick bra ändå! Det gick ju såklart bättre för de andra grupperna som gjorde efter oss eftersom de fick se under vår presentation vad vi gjorde bra/dåligt. Men, man lär sig av sina misstag och det finns fler uppgifter som man kan skrapa ihop mer poäng på!

Men nu ska jag in till stan och möta upp killen. Vi ska hämta ut biobiljetter för imorgon!
 
Färgade håret i lördags så tänkte visa en liten bild på hur det blev. I början var det helt svart, vilket det brukar vara i början. Men efter några tvättar så har håret äntligen fått den färg som det ska vara! Jag märkte även att jag inte passar alls bra i svart hår. Ser så blek ut! Nu när det är lite ljusare (ändock mörkt) ser det mycket bättre ut. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Instagram
RSS 2.0