Doctor Who-feber!

Tänkte jag skulle skriva lite om 50års jubileumsavsnittet igår, The Day Of The Doctor!
Lyckades hitta en sida för att streama live. Den sändes ju som sagt i 94 länder förutom i Sverige, suck. Det var rätt dålig kvalité, kopplade nämligen in datorn i TVn. Men det förstörde ingenting! 
 
I vilket fall som helst. Det var... magnifikt! Man får se både Matt Smith, David Tennant och John Hurt, som alla spelar doktorn, samtidigt! Det är rätt kul att se dem spela tillsammans faktiskt, speciellt Matt Smith och David Tennant. De passar så bra ihop! Det var även hela tiden referenser till tidigare avsnitt eller händelser i serien, både från de allra första men även de senaste. Jag kände ju bara igen de senaste eftersom jag inte sett de första säsongerna (som kom ut från -63). Jag och mina två systrar var hela tiden helt överförtjusta över minsta grej som hände. Och samtidigt som man började förstå massa saker som man inte förstått innan så fick man även en heeel del frågetecken om andra saker. Det var även en stund i slutet av serien som var riktigt berörande och otroligt fin. 
 
Så alla ni som inte har sett serien Doctor Who än, och har funderat på det, eller inte funderat på det, måste verkligen kolla på den. Det är en serie som ligger en så varmt om hjärtat, trots att det bara var några månader sedan jag började kolla på den. För mig handlar det inte om nostalgi som det gör för många andra som har följt serien i årtionden. För mig handlar det om att ha hittat en fandom som är helt underbar! En serie där man både skrattar och gråter till. Blir livrädd till eller tycker är spännande. Allt finns i den serien, som man vill att en serie ska ha. Man får en slags kärlek eller förtjusning i karaktärerna. Och skådespelarna älskar man inte för att de är snygga, utan för att de verkligen gör ett så otroligt bra jobb med att framställa den lite naiva, smarta, ibland tillbakadragna doktorn som är ett fullkomligt geni. Och det finns egentligen fler adjektiv att stoppa in där. 
 
Jag har kollat på många serier. Och gör det fortfarande. Men det finns ingen serie som har berört mig så mycket och som har hållit fast mig så mycket som Doctor Who har gjort och kommer att göra. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Instagram
RSS 2.0