Fått ett jobb!

Har äntligen fått ett jobb jag kan ha vid sidan av studierna! Var på Academic Work igår för en "intervju". Efter att ha pratat i en kvart ville hon anställa mig, och så blev det! Jobbet går ut på att jag ska hjälpa elever i skolan med sina läxor. Främst är läxhjälp i matematik efterfrågat, men även i andra naturvetenskapliga ämnen. Så jag kommer åka hem till elever och vara deras läxhjälp! Matematik och naturvetenskapliga ämnen är något som jag dessutom verkligen tycker är kul och som jag fortfarande studerar (i alla fall kemi och biologi), så det kommer nog gå riktigt bra faktiskt. 
 
Igår tränade jag även första gången på en vecka, och det var så skönt! Cyklade i en timme och 20 minuter. Blev totalt över 33 km! De sista 20 minutrarna sänkte jag dock tempot och cyklade långsammare. Men jag hade ändå höjt trögheten ett snäpp, från 9 till 10. Snacka om mjölksyra i benen! Tränade även ben och axlar, så nu har jag träningsvärk överallt i benen, både på grund av styrketräningen men också på grund av att jag cyklade som jag gjorde. Underbara känsla! 
 
Om en timme börjar min labb som är det enda vi ska ha idag. Jag har tyvärr missat de två senaste labbarna vi har haft eftersom att jag i fredags var i Stockholm och igår var på intervju. Lite dumt, men de har som tur var inte alls varit särskilt långa och det har inte varit så mycket att göra. Idag är labben däremot 4 timmar. Ska nog läsa labbhandledningen innan vi börjar också..!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Instagram
RSS 2.0