Thor: The Dark World

Kollade på bio ikväll! Åt först mat och åkte och tränade.Tränade dock inte så seriöst, kunde inte cykla på grund av träningsvärken i benen från att jag cyklade igår. Brukar inte riktigt cykla i 40 minuter... Och sedan har jag fortfarande en enorm träningsvärk i överkroppen. Men jag körde lite bröst och triceps och tränade även magen. Och sedan åkte vi och kollade på bio! Det blev "Thor: The Dark World", och herregud vad bra den var! Tröttnade inte som jag brukar göra när jag kollar filmer, och sedan är ju Chris Hemsworth rätt så grym! Men den bästa karaktären i filmen är nog ändå Loki som spelas av Tom Hiddleston. Filmen var både rolig och spännande, och jag vek mig av skratt flera gånger!
 
Stellan Skarsgård spelar även som Erik Selvig, galen vetenskapsman, och gör det riktigt bra! Och Christopher Eccleston som spelar den nionde doktorn i Doctor Who spelade Malekith, den "onde" karaktären i filmen. Kollade ju självklart upp alla som var med i filmen när vi hade kommit hem, på IMDB, och gissa om jag blev förvånad när jag såg att Eccleston var med. Och jag såg det inte ens!? Lite besviken på mig själv faktiskt. Och när jag ändå sitter och babblar om Doctor Who så måste jag bara säga att alverna (dark elves) i filmen, speciellt soldaterna, såg ut som cybermens. 
 
Filmen handlade i alla fall om att Jane Foster får tag på en mörk kraft, "the ether" som den svarta alven Malekith vill ha så att han kan ersätta ljuset med mörker. Men alla i Asgård tror att Malekith och alla de svarta alverna är utrotade från ett tidigare krig, vilket det visar sig att de visst inte är. Och så ska Thor rädda hela världen! 
Sammanfattningsvis så var filmen bra med både bra skådespelare och bra karaktärer. 
 
Satt och knaprade på popcorn och baconsnacks. Och vi åt upp allt! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Instagram
RSS 2.0