World War Z

Jag som är en liten biologinörd älskar "domedagsfilmer", där orsaken till att alla dör/utrotas/blir katastrof beror på sjukdomar. Och då oftast virus. När jag och killen ska kolla film så är det alltid han som väljer film. Mest för att jag inte tycker om att kolla på film och han har lite mer koll än vad jag har. Jag är ju mer insnöad på serier. Så min reaktion när han satte på filmen var; "Neeej, måste vi se den med Brad Pitt!?". Vissa skådespelare, även om de är riktigt bra, är för urtjatade för min del. Eller så beror min reaktion på att jag aldrig riktigt varit förtjust i vissa skådespelare, som Brad Pitt. I vilket fall som helst, vi fortsatte kolla på filmen, och den blev bara bättre och bättre! Och jag som molekylärbiolog sitter och är nästan överförtjust.
 
Filmen handlar om Gerry som lyckas rädda sin familj från de virussmittade människorna som betedde sig som galna zombies och som attackerade allt och alla. Men amerikanska militären vill ha hjälp av Gerry tillsammans med en virolog att hitta orsaken till virusutbrottet, att hitta det första fallet. De blir då skickade till Syd Korea för att undersöka saken. Man får helt enkelt följa med Gerry i kampen mot de smittade människorna på sin resa genom världen för att hitta orsaken och också botemedlet.
Riktigt spännande och jag hoppade till flera gånger, jumpscare...En film att rekommendera! 
 
Liten rolig grej: Såg att Peter Capaldi (som ska spela den elfte doktorn i Doctor Who) var med i World War Z. Hade helt glömt av det när jag kollade filmen nu och fick en positiv överraskning! #doctorwhogeek
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Instagram
RSS 2.0