Arbetsintervju!

Är alltid så nervös inför arbetsintervjuer! Frågorna som ställs är ju riktigt knepiga också. Beskriv dig själv, vad tror du att du kan tillföra oss? vad förväntar du dig? vad tror du kommer vara roligast? Att beskriva sig själv är svårast. Man måste ju på något sätt lyckas sälja sig själv och visa att jag är den bästa ni kan anställa! Men när man sitter där och har lika hög puls som under en intervallträning så kommer man aldrig på ett tillräckligt bra svar. Nu var dock denna intervjun rätt bra och enkel, trots att frågorna var krångliga. Jag var lugn och sansad, men det berodde mest på hur bemötandet var av arbetsgivaren. Vi hade mer en konversation, hon var lugn och trevlig och det var inte som något slags korsförhör. Jag kände mig trygg och svarade förhoppningsvis bra på frågorna. 
 
Så nu är det inte så mycket att göra, men jag har iallafall visat framfötterna och gjort mitt bästa!
 
Jag har en ledig dag från träningen idag, men trots det så tror jag inte att man ska ligga helt still och inte göra någonting. Kroppen mår alltid bra av att man rör på sig. Blodcirkulationen sätts igång och man mår bara allmänt bra. Med andra ord; hårdträning är bra ett par dagar i veckan, samtidigt som att det är bra att ta en dag ledig men ändå röra på sig. Hur? En enkel promenad. Gå istället för att ta spårvagnen. Nu talar jag inte om några enorma sträckor här. Men istället för att åka spårvagn upp för hela avenyn från Nordstan så gick jag istället. Det tog väl bara 15-20 minuter, men det gör ändå så mycket att gå de extra metrarna. Och istället för att åka bussen hela vägen hem till mig så tog jag tåget och gick från den hållplatsen (vilket är en liten bit). Och var också ungefär 15 minuter. Varför inte gå de där extra metrarna? Tror faktiskt på att det gör mycket hur aktiv man är i vardagslivet också, och inte bara i veckoträningen.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Instagram
RSS 2.0